POZOR: Věnujte pozornost datu článku. Vzhledem k tomu, že webové stránky vznikaly postupně, je možné, že určité informace již nebudou platné.

Nebankovní půjčky

Co dělat, když se podniku nedaří

Dostal se Vás byznys do potíží, a nedokážete rozeznat, čím byl úpadek zapříčiněn? Nebo jen chcete zachovat ke svému podnikání preventivní přístup (což velmi doporučujeme), a dát si předem pozor na časté chyby? Pro vás všechny jsou určeny následující tipy a rady.

Čím se tedy řídit, abychom nedostali své podnikání do problémů? Nebo v čem jste již chybu udělali? Pročtěte si několik vybraných základních pravidel:


  • Jestliže uvažujete o podnikání, nevrhejte se nutně do nápadů či projektů, které sice (pokud fungují) zřejmě budou dost vynášet, ale se kterými nemáte zkušenosti nebo Vás neláká jejich podstata. Mohli byste brzy po prvních „kalamitách“ ztratit klid a potřebnou motivaci.
  • Myslete na to, že spokojenost ve Vašem osobním životě se přenáší i do Vašeho byznysu, stejně tak, jako naopak osobní či rodinné ztroskotání. Tento vliv je samozřejmě oboustranný.
  • Dejte si záležet na vhodné prezentaci Vašeho projektu. Vytvořte si webové stránky buď sami, nebo si je nechte vytvořit. V každém případě by měly být dostatečně profesionální tak, abyste vzbudili v potenciálních klientech potřebnou (a pravdivou!) důvěru v profesionální zacházení a komunikaci.
  • Vytvořte si dobré jméno a nepokazte si jej!

Není třeba zdůrazňovat, že nejlepší pověst si vybudujete kvalitně odvedenou prací, to je to, co od Vás zákazník požaduje na prvním místě. Budování dobré pověsti a pozitivních dojmů začíná ale už na samotných webových stránkách Vašeho podniku (otázky vzhledu a přehlednosti webu, smysluplnosti a snadného pochopení textu, kompletní a nepodvodné informace atp.). Dále v tomto ohledu zásadními vlastnostmi dobrého obchodníka je například serióznost, pravdivost, spolehlivost vzhledem ke klientovi, vhodná komunikační strategie apod.

  • Zrealizujte průzkum trhu, než na něj uvedete Vás nápad. Může se lehce stát, že o něj nebude dostatečný zájem, a to i když jste si říkali, že to je přece zaručená „bomba“. Stejně tak určitě jděte do dodatečného průzkumu i v případě, že se Vám přestalo dařit; je možné, že Váš produkt potřebuje úpravy či povýšit na vyšší třídu.
  • Dobře si promyslete, s kým společně podnikáte. Nemůže Vám Váš spolupodnikatel nějakým způsobem podkopávat nohy? Mnohdy také nemusí být vhodné podnikat s příbuznými, a to vzhledem k vzájemné relaci mezi vztahy pracovními a rodinnými.
  • Stanovujte si takové cíle, které budete reálně schopni dosáhnout, největší meta Vašeho podnikání se jistě dostaví postupně s časem a zkušenostmi. Reálně dosažitelné cíle Vás budou popohánět a pomáhat Vám s motivací.

Nevíte, na základě čeho si tuto reálnou představu vytvořit? Porovnejte součet nákladů a odhad zisků, prozkoumejte nabídky blízké i oborově vzdálenější konkurence.

  • Mějte důvěru v sebe, ale i vyváženou víru v druhé. Je dobré umět se spolehnout na sebe, ale i požádat o pomoc vhodnou osobu. Na druhou stranu se nespoléhejte jen a výhradně na pomoc druhých, mohou Vás v tomto ohledu zklamat. Pokuste se nalézt v těchto silách rovnováhu, popřípadě promyslete personální změny v podniku.
  • Přijměte případné chyby. Než abyste se kvůli nim trápili, vytěžte je a poučte se z nich. Nezapomeňte, že chybovat je lidské, a byznys je stále lidský produkt. Zachovávejte chladnou hlavu, nebojte se i odpočívat a nabírat síly, a jestliže potřebujete s čímkoli poradit, neváhejte se obrátit na vybranou poradnu pro podnikatele.




Náš TIP: Pro ty, kteří mají sjednáno více půjček zaráz a rádi by je sloučili do jedné a platili méně,
existuje na finančním trhu možnost konsolidace půjček – díky ní je možné ušetřit měsíčně až stovky nebo tisíce korun.




© 2014 Infinea Finance spol. s r.o., všechna práva vyhrazena. Nebankovní-Půjčky-do-24-hodin.cz
Tento web nemá za cíl zprostředkovat ani poskytovat úvěry, slouží čistě pro informaci.